Velkommen til yamaha-arranger.dk forum

Køb af Tyros 3

I dette board er ordet frit.

Køb af Tyros 3

Indlægaf Gæst » 09 mar 2009, 16:21

Hej
Jeg har besluttet at jeg vil købe Tyros 3, men jeg er lidt usikker på hvad den 'rigtige' pris er. Er den bedste pris kr. 25.000?
Kan det betale sig at købe det i Tyskland?
Er der evt. andre muligheder? :shock:

MusikHilsen
Jørgen
Gæst

Re: Køb af Tyros 3

Indlægaf Gæst » 09 mar 2009, 18:40

Hej Jørgen

Tror du skal se dig godt for - havde i tankerne her forleden at nu var den svenske krone snart var så langt nede at det måske kunne betale sig at tage der over og købe et Tyros 3 - MEN - i Sverige koster den kun 39.995.00 sv.kr. - så kan nok ikke lige betale sig :roll: :roll: :roll:
Men vent om 1-1½ år kan du købe et i Den Blå Avis for 12.000.00 kr. :lol: :lol: :lol:
Gæst

Indlægaf redadmin » 09 mar 2009, 21:46

Hej Jørgen.

Jamen tillykke med den beslutning. Jeg er temmelig sikker på at du ikke vil fortryde det - ingen af os der har "vovet" skridtet vil have vores Tyros2´ere tilbage igen.

Som Bjarne skriver det, er det da muligt at du kan spare mest ved at vente, men du bør være klar over, at det man sparer på et brugt hurtigt kan blive ædt op af reparationer eller lgn.

1. Du køber et nyt Tyros3 i dag for kr. 25.000,-. Samtidigt sælger du dit Tyros2 for kr. 12.000,-. Resultat kr. 13.000,- i "byttepris" for et nyt instrument med fuld garanti og adgang til alverdens fede style, lyd og midi-software.

2. Om 3 år sælger du dit gamle Tyros3 for kr. 12.000,- og køber et Tyros4 for kr. 25.000,-. Resultat: kr. 13.000,- i byttepris med samme fordele.

2. Du køber et brugt Tyros2 i dag for kr. 12.000,- uden garanti. I mellemtiden har du udgifter til udskiftning af f.eks. displayknapperne (der desværre er et svagt punkt ved alle Tyros-modeller). Hvis du er rigtig uheldig går displayet i stykker på dit Tyros2 (det var en svag side ved den model -- ved Tyros1 var det motherboardet som ved nogle gik op i røg). Regn med en kr. 5.000,- til reparationer inden du om 3 år sælger dit 6 år gamle Tyros2 for kr. 5.000,-. Resultat: Du sparer kr. 5.000,- i sammenligning, men har et "gammelt" instrument i de 3 år.

Hvis du tog ud at spille og dermed ville opnå fradragsfordelene ved et Tyros3 er der ikke noget at rafle om.

Nå -- men det kan vi jo skrive kilometer om :D .

Jeg har købt mit Tyros3 hos Nettomusik og hentet det i Flensborg. Det kan godt betale sig at forespørge på prisen hos Netto og som alternativ Aage Jensen. Begge er som regel til at handle med.

Mange musikalske hilsner
Christian

PS. Det skulle måske lige siges, at Tyros2´erne blev solgt brugt i DBA 3 mdr. inden at Tyros3 kom ud til kr. 16.000,-, afhængig af udstyrsniveauet (RAM, højttalere, evtl. software). Mon ikke det er den samme pris som Tyros3 vil ligge på om 2 1/2 år?
Yamaha Tyros3
Yamaha electone D-Deck
Fohhn Xperience IV
Roland V-Accordion FR-3
http://www.elbcoaster.de
Brugeravatar
redadmin

Geografisk sted: Hamborg, Tyskland
Mine Yamaha-arranger instrumenter: Tyros3, D-Deck electone

Indlægaf Gæst » 09 mar 2009, 23:20

Hej Christian og Bjarne
Mange tak for jeres svar.
Jeg er nu ikke sikker på at jeg kan vente særligt længe. På Work-shop'en oplevede jeg jo en hel del og fik mange input, blandt andet fra dit professionelle spil, Kristian, på din T3. :o

MusikHilsen
Jørgen
Gæst

Indlægaf Gæst » 09 mar 2009, 23:32

Hej Christian

Godt ord igen 8-) . Du har da helt ret, man skal da købe et nyt instrument, det er jo en "gambling" og købe det brugt ;) - og tro mig jeg ville da super gerne have et Tyros 3 - uden tvivl 8-) - men er nu glad for mit Tyros 2 - som jeg har købt brugt for 3 måneder siden. Tror ikke selv om jeg fik en 3'er - at mit spil ville blive meget bedre - er jo kun en amatør :roll: :roll:
Med hensyn til mine bemærkninger om et Tyros 3 kan købes i Den Blå Avis om 1-1½ år - er jo min form for spøg - MEN er jo mit håb det sker - og du har 100% ret i det du skriver.

Og til Jørgen. Kan nu godt forstå dig - men husk et godt råd jeg engang fik - Alle priser der står i forretningerne er KUN vejledende udsalgspriser - den rette salgspris kommer ved benhård forhandling 8-) 8-)
Gæst

Jørgen - kik her: Køb af Tyros 3

Indlægaf redadmin » 19 mar 2009, 20:07

Hej Jørgen,

Her får du "nærmest" et weekendophold eller næsten en god selskabmusiker til din næste fødselsdagsfest med i prisen (i hvert fald mht. det du sparer), hvis du kan leve med at dit Tyros3 har været pakket ud af kassen:

http://www.yamaha-arranger.dk/forumbridge/viewtopic.php?f=6&t=140

Den pris tror jeg ikke at nogen forhandler kan slå - og den internationale YAMAHA garanti gælder jo også for et brugt købt Tyros3.

Mange hilsner
Christian
Yamaha Tyros3
Yamaha electone D-Deck
Fohhn Xperience IV
Roland V-Accordion FR-3
http://www.elbcoaster.de
Brugeravatar
redadmin

Geografisk sted: Hamborg, Tyskland
Mine Yamaha-arranger instrumenter: Tyros3, D-Deck electone

Tilbage til Ordet er frit (musikrelaterede emner)